ZAJĘCIA DLA DZIECI STARSZYCH grupa IV- Poznajemy literę ,,Ł”
Rodzaj aktywności: językowa, plastyczna
Cele główne:
-poznanie kształtu litery ,,Ł”, ,,ł”, drukowanej i pisanej
-utrwalanie poznanych liter, liczb
-doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów
1.Poznanie litery ,,Ł”, ,,ł”, drukowanej i pisanej. Układanie modeli wyrazów: łopata, Łucja z białych kartoników, a potem z czerwonych kartoników oznaczających samogłoski w tych wyrazach, i z niebieskich kartoników oznaczających spółgłoski umieszczając je pod napisem. Spróbujcie to zrobić z dziećmi.
Przykład znajduje się w załączonym do poście zdjęciu.
2.Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się na literę ł, oraz takich, w których słychać głoskę ,,ł’.
3.Pisanie litery ,,ł” w powietrzu i na dywanie.
4.Pokoloruj obrazki , które zaczynają się na literę ,,ł”, spróbuj je przeczytać z pomocą rodziców. Karta pracy załączona w poście.
5.Karta pracy-pisanie po śladzie
6. Zabawa z literkami
7.Utrwalenie nazw figur geometrycznych na podstawie filmiku
ZAJĘCIA DLA DZIECI MŁODSZYCH grupy I, II, III
Temat kompleksowy: Wiosna.
Temat zajęcia: Poznajemy bociana.
Rodzaj aktywności: językowa, matematyczna, plastyczna, przyrodnicza.
Cele:
Słuchanie ze zrozumieniem.
Zapoznanie ze zwyczajami bocianów.
Zapoznanie z wyglądem i sposobem odżywiania bocianów.
Przeliczanie w zakresie 3 i 5.
Rozwijanie sprawności manualnej.
1. Rozwiązywanie zagadki:
Ma czerwone nogi,
chociaż nie zmarzł wcale
Chce zielony przysmak w mokrej trawie
znaleźć
Ale przysmak skacze, w stawie sobie pływa
Co to
jest za pan i jak się nazywa?
Bocian
2. Słuchanie wierszyka:
“Powrót bocianów”
Przyleciały
z daleka
I krążyły nad łąką.
Zobaczyły je dzieci
Gdy
rankiem wzeszło słonko.
Przyleciały nad wioską,
Kołowały
powoli,
Aż przysiadły na gnieździe,
Na wysokiej
topoli.
Zobaczyły je dzieci,
Powitały radośnie.
A
witajcie, bociany,
Powiedzcie nam o wiośnie!
Siadły na
swej topoli,
Stare gniazdo poznały,
Dzieciom na
powitanie
O wiośnie klekotały.
3.Rozmowa na temat wiersza;
– Jakie ptaki
powróciły?
– Dlaczego bociany powróciły?
– Czy bociany
wróciły do starego gniazda, czy zrobiły nowe?
4. Rozmowa z dziećmi na temat obrazka przedstawiającego bociana zapoznanie z ich wyglądem ,sposobem odżywiania: zdjęcie bociana w załączniku.
– Jak wygląda bocian?
– Czym ma pokryte ciało?
– Jaki jest kolor jego dzioba i nóg?
– W jakich kolorach ma pióra?
– Czym się odżywia?
5.Słuchanie historyjki obrazkowej o rodzinie bocianów
(obrazki znajdują się w
załączniku)
Pan bocian spotkał się z panią bocianową
i zamieszkali w gnieździe na starej wierzbie.
Pani bocianowa
zniosła trzy jajka.
Gdy wykluły się młode bociany, rodzice
karmili je, aby szybko urosły.
Jesienią cała rodzina
odleciała do Afryki – tam gdzie nie ma zimy.
-wskazywanie odpowiednich rysunków,
-zwracanie uwagi na to, co
wydarzyło się najpierw, a co potem,
-próby posługiwania się
liczebnikami porządkowymi.
– Ile jaj jest w gnieździe?
– Ile jest dużych bocianów ?
– Ile jest małych bocianów w gnieźdźcie ?
6. Praca plastyczna ,,Zrób własnego bociana”. Przesyłam
film jak można wykonać tę pracę.
Do pracy potrzebne są czerwona i czarna kartka papieru, niebieska lub biała kartka A4, płatki kosmetyczne, zielona bibuła, plastelina, słomka do napojów, klej, nożyczki